Książki biznesowe, które polecam

Książki o tematyce biznesowej przewijały się przez moje zawodowe życie praktycznie od zawsze. Jestem osobą, która nie może wytrzymać dłużej niż parę chwil bez pogłębiania wiedzy i zaspokajania ciekawości świata.

Największego oświecenia doznałem podczas studiów MBA. Było to wiele lat temu, aż wstyd wspominać kiedy. Najważniejszym odkryciem dla mnie w tamtym momencie było poznanie takiej wiedzy jak Strategia czy Marketing. Nie dziw się temu. Jako inżynier, który studiował na kierunku bardzo ścisłym, Elektronika i Telekomunikacja na Politechnice Warszawskiej, poznanie obszarów dotykających psychologii sprzedaży i marketingu, było jak pierwsze otwarcie oczu po narodzeniu.

Jestem przekonany, że podzielisz moją fascynację i z chęcią sięgniesz do części z polecanych przeze mnie lektur.

Zatem, do działa, weź książkę w swoje ręce.


książki: 4-godzinny tydzień pracy

Timothy Ferriss

Tę książkę polecił mi Tomasz Kammel. Po zakończeniu pracy dla mojego najlepszego kiedykolwiek pracodawcy, Play, spotkałem Tomka na imprezie pożegnalnej. Nie byłem w nastroju do tryskania energią i optymizmem, co od razu zauważył. Wciągnął mnie w wir pytań i na koniec dyskusji, jak najlepszy terapeuta zaproponował mi przeczytanie tej lektury. Pomyślałem, a co mi tam, poczytam. Bardzo Tomkowi za tę rekomendację dziękuję. Mogę mu się odwdzięczyć tym samym, polecając ją dalej, polecając ją Wam.

Nie będę Ci zdradzał co jest w książce, ale mogę powiedzieć, że przepis na życie według takiego schematu stał się inspirację dla wielu, dzisiaj szczęśliwych ludzi. Oprócz Tomka Kammela, mogę polecić osobę Jakuba Bączka. Jakub czerpie z tej książki, pełnymi garściami. Swoją drogą, od jakiegoś czasu obaj Panowie działają wspólnie. Może połączyła ich właśnie tajemnica zdradzona w tej książce? Zachęcam do lektury.

wywieranie wpływu

Robert A.Cialdini

Swoją historię z psychologią sprzedaży zacząłem do tej pozycji. Jest to dla mnie szczególnie ważna książka, bo była to pierwsza i jedyna książka podarowana przez ojca. Nawet nie wie, jak bardzo wpłynęła na moje życie. Ostatnim etapem rozszerzenia wiedzy w tym zakresie były studia z psychologii sprzedaży i marketingu.

Nigdy nie wiesz, jak zakończy się droga, którą Ci ktoś wskaże…

To obowiązkowa lektura dla każdego, kto chce coś sprzedać, kogoś do czegoś namówić, albo po prostu poprawić swój wizerunek w firmie. Siedem podstawowych zasad wpływania na innych ludzi.

Gorąco polecam.